[DSSP] Bughunter Xien

Selvom der er store ligheder mellem 3:16 og Bughunters, så skal jeg lige forsøge mig med en Bughunters-version af 3:16. Alle Bughunters-varianter er at finde her.

3:16 Carnage amongst the Stars

Navn: Xien Re

Omdømme: Den grimmeste mand ude mellem stjernerne

Rang: Soldat (0)

  • Laveste rang, kan “Tvinge Svaghed” en gang pr. planet
  • Ordre 1: Dræb så mange livsformer som muligt

(hver rang har nogle særlige ordrer, de skal efterkomme, f.eks. har sergenter (2) ordrer: nr. 3) “Følg de direktiver, som officererne udstikker”, og 4) “Beskyt din deling (adgang til E-Vac)”, og hver rang har adgang til særligt udstyr eller evner. Soldater kan “Tvinge Svaghed”, hvor en anden spilperson bliver tvunget til at aktive en Flashback-scene, der viser personens svaghed, mens sergenter kan evakuere tropperne af planeten)

Evner: FA 7, NFA 3

Drab

  • Samlede antal drab:________
  • Drab i denne mission:_____

(En spilperson har to evner, Fighting Ability og Non-Fighting Ability. Ved kampagnens begyndelse fordeler man 10 point i mellem de to færdigheder)

Helbred:

  • Noget rod______
  • Forkrøblet_____
  • Død______

Genmodificeret klonkrop _______ (Afkryds når anvendt)

Våben: …….. ………Tæt ………Nær ……….Fjern (tallene angiver antal dræbte monstre)

  1. Angrebsriffel__1__ ……1d10 ………__1__
  2. Granat ……..1d10 …….__1__ ………..
  3. Nærkamp __1__….kun i tæt kamp

(I 3:16 står der “Armour” i stedet for Genmodificeret klonkrop, men jeg har ændret dens kulør for at matche Bughunters-universet. I stedet for power armour, så er det en forbedret krop. I W40k ville jeg ændre det til at matche en marine-armour og evt. i karriere-systemet åbne op for en terminator-rustning, der kan tage to kills – men det kan muligvis skubbe voldsomt ved spilbalancen. Våben kan undervejs udskiftes med bedre våben, eller man kan forbedre sine evner med våbnet, således at flere monstre dræbes ved succesfulde angrebsrul)

Mindescener

Styrke: 1) _______________ Svaghed: 1)______________

Styrke: 2) _______________ Svaghed: 2)______________

Styrke: 3) _______________ Svaghed: 3)______________

Styrke: 4) _______________ Svaghed: 4)______________

Styrke: 5) _______________ Svaghed: 5) Had mod donor

(I 3.16 er det et had til hjemmet, men i en bughunters-version vil jeg anvende en af tre følgende: Had mod donor, Had mod jorden eller Had mod menneskeheden. Igen gøres det for at tilpasse spillets kulør. I W40k kan man lade det udspille under borgerkrigen, og så kalde det “Syndefald”, “Korruption” eller “Forført til kaos”, eller finde et lignende forfaldstema til 40k-universet)

(Og en anden ændring er skiftet fra Flashbacks til Mindescener. Dette bygger på, at spilpersoner er kloner med kopierede erindringer, der stammer fra deres donor. Så i stedet for at udspille flashbacks, så udspilles de kopierede minder i stedet. Samme effekt, anden kulør. Dog udgør den femte svaghed en undtagelse til denne regel, da den enten spilles som et flashback, som et minde (lidt kryptisk, men muligt) eller som en slags erkendelsesscene, hvor spilpersonen erkender sit had til sig selv/sit ophav)

Om Morten Greis

Historiker, etnolog, brygger, fægter, rollespiller, science fiction entusiast History and Ethnology, brewer and fencer, roleplayer and science fiction enthusiast
Dette indlæg blev udgivet i 3:16, Bughunters, indie, Rollespil, Science fiction. Bogmærk permalinket.

Skriv, skriv, skriv

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.